با رشد سریع و همه گیر شدن پدیده شگفت انگیز اینترنت در دنیای امروز سبک تجارت و بازاریابی تغییر کرده است و دیگر روش های سنتی تبلیغات و بازاریابی پاسخگو نیستند و کارایی لازم را ندارند. طبق آمار رسمی منتشر شده  در جهان حدود4/2 میلیارد و در ایران حدود 42 میلیون کاربراینترنت وجود دارد و با توجه به همین آمار ایران در رده سیزدهم از نظر تعداد استفاده کنندگان از شبکه اینترنت قرار دارد  و این نشان دهنده عمق نفوذ اینترنت در جامعه جهانی و ایرانی است.

 امروزه هر فردی که قصد خرید کالایی را دارد و یا به دنبال خدمات خاصی است اولین کاری که می کند مراجعه به اینترنت و تایپ کلید واژه های مربوط به خواسته خود در سایت گوگل و جستجو در نتایج ارائه شده آن و پیدا کردن شرکت هایی که بهترین شرایط را برای ارائه آن کالا و خدمات ارائه میدهند است و کمتر کسی از روش های سنتی برای کسب اطلاعات استفاده می نماید. طبق آمار، 93.6 درصد شرکت های موفق در جهان دارای وب سایت اینترنتی می باشند. 

در ادامه به برخی از مزایایی که داشتن یک وب سایت میتواند برای شما داشته باشد اشاره خواهیم کرد :

ارائه حجم بسیاری از اطلاعات به مشتریان بدون صرف زمان و هزینه بالا :
در روش های قدیمی تبلیغاتمانند چاپ تراکت، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و . . .  شما تنها می توانید اطلاعات کمی از خدماتی که ارائه میدهید را در اختیار مشتری قرار دهید اما با داشتن یک وب سایت می توانید حجم زیادی از اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده به همراه عکس ، ویدئو و سایر مستندات در اختیار مشتریان خود قرار دهید و حتی این امکان را برای مشتریان فراهم کنید تا در سایت شما به راحتی مطلبی که به دنبال آن هستند را جستجو نمایند.
 
 
 
 
تعامل مستمر با مشتری:
امروزه  یکی از مهم ترین اصول تجارت ارتباط مستمر با مشتریان و دریافت بازخودرد از آنها می باشد و شرکت هایی که این کار را نکنند شانس زیادی برای ماندن در بازار ندارند و معمولا از چرخه رقابت حذف می شوند. مشتریان شما می توانند از طریق امکاناتی مانند نظر سنجی، گفتگوی آنلاین، ارسال پیام و طرح پرسش با شما تعامل داشته باشند. شما میتوانید نظر دقیق تک تک مشتریان را درباره تک تک محصولات و خدماتتان بپرسید و یا با برسی آمار فروش هر یک ازمحصولات تصمیم بگیرید که چطور محصولات و خدمات خود را بهبود دهید تا بتوانید در آینده فروش بیشتری داشته باشید. 
 
 
گذشتن از مرزهای جغرافیایی
داشتن یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که بازار خود را از محدوده جغرافیایی شرکت خود فراتر برده و در حد ملی و یا بین المللی فعالیت نمایید و این می تواند بازار بسیار بزرگی را برای شما ایجاد کند. مشاغل بسیاروجود داردند که کل فروش خود را از طریق اینترنت و وب سایت خود انجام میدهند..  
 
 
پاسخگویی 24 ساعته 
وب سایت شما هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز و حتی زمانی که شما در خواب هستید مشغول سرویس دهی و دادن اطلاعات به مشتریان و حتی فروش محصولات شما است! 
 
 
استفاده از تبلیغات رایگان و هدفمند موتورهای جستجو برای بازاریابی:
امروزه اکثر افراد برای کسب اطلاعات در مورد هر چیزی قبل از هر کار دیگری به موتور های جستجو گر (مانند سایت گوگل) مراجعه می نمایند و پس از تایپ چیزی که به دنبال آن هستند به صفحاتی که این موتورها پیشنهاد می دهند وارد می شوند. در واقع سایت هایی که توسط موتورهای جستجو پیشنهاد می شوند، بدون پرداخت هیچ هزینه ای ازتبلیغات رایگان موتورهای جستجو برای بازاریابی استفاده می کنند. امروزه شرکت هایی هستند که بیش از نود درصد فروش آنها توسط مشتریانی که از موتور های جستجو گر وارد سایت آنها شده اند انجام می شود .
 
 
حفظ پرستیژ و اعتبار شرکت در نزد مشتریان:
امروزه تقریبا تمام شرکت های معتبر داری وب سایت می باشند و اگر شرکتی وب سایت نداشته باشد ممکن است به وجهه آن در نزد مشتریان آسیب وارد شود.  
 
 
اطلاع رسانی سریع به مشتریان شرکت:
شما می توانید اخبار شرکت خود و همچنین محصولات و خدمات جدید خود را از طریق وب سایت خود به اطلاع مشریان خود برسانید و دائما ارتباط خود را با آنها مستحکم تر نمایید.