به نظر می رسد رابطه ی گوگل پلاس و نتیجه ی موتور جستجو پیچیده تر از ارتباطی است که سایر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و تویتر دارند. از یک سو هر دو رسانه به یک اندازه به گوگل دسترسی دارند و از طرف دیگر گوگل پلاس شبکه ای است که از سوی خود گوگل تاسیس شده تا با سایر شبکه های اجتماعی رقابت کند.طبیعتا زمانی که شما می توانید به محصول خود نسبت به سایرین برتری دهید بسیار غیر منطقی است که از این کار سر باز زنید.

در مجموع لایک ها , اشتراک گذاری ها , نظرات و تمامی فعالیت های اجتماعی بر الگوریتم بهینه سازی گوگل تاثیر گذار است شما می توانید پست های خود را با کلمات کلیدی مورد نظر و توضیحات مناسب انها برای گوگل پلاس بهینه سازی کنید. همچنین با به اشتراک گذاری پست شما توسط کسانی که در دایره ی ارتباطی شما هستند(circles) ترافیک بیشتری برای محتوای شما ایجاد می شود و سایرین لینک های بیشتری را از شما ارائه می دهند.
با وجود قدرت و نفوذ گوگل پلاس, اطلاعات ,گرافیک و تصاویر موجود در ان توسط موتور های جستجو در صفحه ی نتیجه ظاهر می شود.و این مطلب موجب بالا رفتن تعداد کلیک ها بر روی سایت شما خواهد شد.
موارد زیر به شما کمک میکند از پتانسیل موجود در گوگل پلاس برای افزایش رتبه خود در گوگل بیشترین استفاده را نمایید.
 
 
 
1- دکمه گوگل پلاس را در وب سایت خود قرار دهید
سامانه سایت ساز این امکان را برای شما فراهم آورده است که به راحتی و تنها با یکی کلیک دکمه گوگل پلاس را به سایت خود اضافه کنید. با این کار هر فردی که از سایت شما بازدید میکند با دادن امتیاز +1 به شما یک امتیاز به شما در موتور جستجو گوگل خواهد داد !
برای فعال سازی دکمه گوگل پلاس از قسمت تنظیمات اصلی سایت تیک گزینه نمایش دکمه گوگل پلاس را فعال نمایید
 
 
 
2- حساب گوگل پلاس فعال داشته باشید
شواهد کافی وجود دارد که نشان می دهد علاوه بر داشتن اکانت گوگل پلاس ,فعالیت در ان و داشتن میزان کافی “follower” ضروری است. و رتبه ی بالای سایت های فعال در گوگل پلاس تصادفی نیست. اشتراک گذاری ها نمونه ای از روش لینک دهی طبیعی است که شما می توانید از ان به عنوان برگ برنده استفاده کنید. بنابر این به خاطر داشته باشید که مطالب خود را قابل اشتراک گذاری , با عنوان مناسب و محتوای مجذوب کننده آپلود کنید.
3- پروفایل و پست های گوگل پلاس خود را بهینه سازی کنید
مواردی که می تواند محتوای شما را تاثیر گذار و مفید کند را در زیر بررسی می کنیم:
صفحه شخصی خود را بهینه سازی کنید– تمامی اطلاعات مورد نظر در پروفایل خود را کامل کنید. و لینک های معتبر و مربوط به خود مانند پروفایل های دیگر خود را در بخش لینک ها لحاظ کنید. همچنین می توانید تعدادی از لینک های مورد نظر خود را در قالب نوشته ای در بخش توضیحات بگنجانید.
حضور خود را پررنگ تر کنید- دایره ی ارتباطی خود را گسترش دهید , همکاران و دیگر کسانی که احتمال می دهید به کار شما علاقه دارند را در گروه دوستان(circles) قرار دهید. این کار احتمال اشتراک گذاری مطالب شما را بالا تر می برد , همچنین لازم به ذکر است اشتراک گذاری در راستای مطالب مربوط و توسط مخاطبین هدف بسیار موثر تر خواهد بود.
با انجمن ها و سایر کاربران در ارتباط باشید– در انجمن های مختلف شرکت کنید یا حتی انجمن هایی در رابطه با حرفه ی خود تشکیل دهید. اجتماعاتی که برای هدف مشترک و خاصی تشکیل می شوند بستر مناسبی برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما هستند و مهم تر از آن به خاطر ارتباط محتوایی ارزش به سزایی دارند.
از علامت گذاری های مختلف و نام بردن افرادی که به ضمینه ی فعالیتی شما علاقه دارند استفاده کنید-این امر موجب می شود که مطالب شما در معرض دید قرار گیرد و به عموم نشان داده شود؛ همچنین زمانی که شما به افرادی در مطالب خود اشاره می کنید موجب می شود افراد بیشتری به محتوای شما جلب شوند و تعداد اشتراک گذاری مطلب شما بالا تر رود